Van Vaatdoek tot Vrouw
Stapelgek

Van Vaatdoek tot Vrouw

Deze zin smoelt zó lekker, het zou de titel kunnen zijn van een feministisch boek.
Maar daar gaat deze blog niet over.

Ik gooi maar meteen een kiloknaller zelfspot in de strijd:
Die Vaatdoek, dat ben ik namelijk zelf. Die Vrouw ook, maar die volgt altijd na de Vaatdoek.
Een uur, soms enkele uren later is de transformatie een feit.
Ik zal deze cryptische omschrijving van mezelf nader toelichten.

Vroeger, in een ver verleden, sprong ik als een hertje uit bed, vaak nog vóór de wekker.
Jippie, een nieuwe dag! Wat een tijden waren dat!
Hup, douchen, aankleden, ontbijten en een half uur later was madame pleite.
Vandaag de dag is dit proces vertraagd naar 1,5 uur, en als de nacht mij zwaar te pakken heeft, kan het ook wel eens 2 uren duren voordat mijn motortje rustig op gang komt.

Ik slaap namelijk zó lekker en diep, dat ik in een soort comateuze toestand de ochtend bereik.
Lig ik ’s avonds even kort 10 minuten te woelen voordat ik de juiste positie heb aangenomen,
’s ochtends lig ik perfect in mijn mandje, precies in de goede houding, met exact het juiste kuiltje in mijn kussen.
Ik slaap werkelijk als een baby, bijna altijd en overal.
Ik heb inmiddels begrepen dat dit een luxe is waar niet iedereen mee gezegend is.

En dan gaat de wekker…

Fase 1 dient zich aan: van horizontale positie, naar verticale positie.  Dat is de eerste uitdaging van elke dag. Volgens Olivier gaat dat gepaard met een hoop gesteun en gekreun door mij. Ik heb dat niet eens door, tot groot vermaak van hem. Zie je het al voor je? Best gênant en zeker niet charmant, maar uiteindelijk lukt het me. Ik sta rechtop!

Dan fase 2: het hele gezin is op de hoogte van het volgende: voor de eerste koffie, mond houden! Tjonge jonge, voel me net een Vaatdoek! Beter mij nu met rust te laten in deze fase van het proces. Als iedereen nu even fijn voor zichzelf zorgt, kan ik rustig wakker worden. Vandaar dat ik erg voorstander ben van ‘self-support’. De kinderen smeren daarom al jaren hun eigen boterhammen en als het in ze opkomt, ruimen ze het ook weer op. Het komt helaas meestal niet in ze op.

Je voelt ‘m al, ben niet echt de gezelligste in de ochtend, maar ook niet heel chagrijnig, mits ik met rust gelaten word. Dit laatste is echt van belang voor een moeder, echtgenote en vrouw met een goed humeur de rest van de dag…

Fase 3: bakkie koffie, 2 glazen water, een paar keer diep in,- en uitademen en als ik mazzel heb, voel ik dat het leven binnen een uurtje weer in mij terug keert.

Ondertussen neem ik (als ik het trek) een koude douche, kleed me aan, smeer wat make up op de toet en ja hoor, daar ben ik weer, stralend en klaar voor wat komen gaat vandaag, fase 4 kan beginnen!

Wie herkent zich hierin? Leuk als je reageert, ik heb namelijk elke ochtend het idee dat ik de enige ben… en het lijkt erger te worden met de jaren. Heb je tips voor mij om het proces van Vaatdoek tot Vrouw te versnellen, laat het a.j.b. weten. Ik ben reuze benieuwd. Mijn dank is groot, ook namens Olivier. Want je kunt je voorstellen dat de ochtend bij ons niet de beste timing is om aan de relatie te werken. Hij is er inmiddels aan gewend, maar hier valt voor mij (ons) nog veel winst te behalen. Wat je immers toch allemaal kunt doen als je net wakker bent…?

Wat er al best goed gaat:

  • Slapen tussen de 7,5 en 8 uur per nacht
  • Niet elke dag alcohol, maar wel zo’n 2 a 3 keer per week 2 glazen wijn
  • Sporten, 3 a 4 keer per week
  • Magnesium, vitamine D3 en B12 en heel veel vitamine L(iefde?)
  • Geen koffie in de avond

Hiermee zou ik toch zo fit als een hoentje moeten zijn, meteen in de ochtend?

Wakkere groet,
Sharon

2 Reacties

  1. Ed slap

    Hij is leuk,humoristisch zelfs.En.herkenbaar uit.het verleden.

    Antwoord
  2. Nelleke

    Ha meis, Die B12 werkt alleen als je m combineert met foliumzuur. En hier in de praktijk nemen we dosering van 10.000 Mugr. Dat is een stuk hoger dan standaard in de winkel. B12/Foliumzuur doet wel enorm veel voor je energie-huishouding en overigens ook voor je humeur 😉 Bij mij mag geen vrouw zeggen dat ze depressief oid is als ze nog niet minimaal een maand aan die B12 zit. Vandaar. Volgens mij doe je verder alles goed! Beter dan ik. Ik ben ook geen ochtend mens én hoogsensitief. Dus liever niet te veel impulsen s morgens, niet vragen waar je gymkleren zijn, ga maar in je blote kont. Maar s avonds om elf uur strijk ik nog met gemak een was weg. We zijn gewoon allemaal anders en volgens mij ben jij zo ook hartstikke leuk!!

    Antwoord

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Waarom relatietherapie voor ondernemers anders werkt

Er zijn in Nederland ruim vierduizend relatietherapeuten. De meesten werken met stellen waarbij beide partners een min of meer vergelijkbaar leven leiden: vergelijkbare werktijden, vergelijkbaar inkomen, vergelijkbare invloed op de dagelijkse gang van zaken thuis....

Jullie hebben alles. Behalve elkaar. Hoe jullie elkaar weer vast kunnen houden.

Jullie hebben alles. Behalve elkaar. Hoe jullie elkaar weer vast kunnen houden. Een mooi gezin, een schitterend huis, een succesvol bedrijf en de meest prachtige reizen. Jullie kunnen zo’n beetje alles realiseren wat jullie hartje begeert. Mensen zouden zó met jullie...

Jullie runnen een bedrijf. Maar wie runt jullie relatie?

'Jullie runnen een bedrijf. Maar wie runt jullie relatie?' Overdag zijn jullie een topteam. ’s Avonds zijn jullie uitgeblust. Jullie praten moeiteloos over omzet, strategie en groei. Maar niet meer over verlangen, frustratie of verbinding. De eigenschappen die jullie...

Als je doet wat je deed, hou je wat je had.

‘Als je doet wat je deed, hou je wat je had.’😊 Deze uitspraak is mijn variant op de bekende quote: ‘Als ik blijf doen zoals ik altijd heb gedaan, blijft mij overkomen wat mij altijd overkwam.’ In het licht van een liefdesrelatie raad ik je aan deze woorden letterlijk...

De arrogantie van ‘het komt wel goed’ kan jouw relatie verwoesten.

Deze komt weer uit mijn tenen! Soms ben je namelijk écht te laat. Niet in business, maar wel in je relatie. Vandaag hoorde ik tragisch verhaal. Ik sprak een stel dat ooit alles samen bouwde: een bedrijf, prachtig gezin, een mooie toekomst samen lag aan hun voeten. Nu...

27 oktober 1994, 31 jaar samen! Hoe Cupido die bewuste dag raak schoot en de Wet van Murphy versloeg 😉

27 oktober 1994 31 jaar samen. Ik was 19 en hij was 21. Die dag was zo’n dag dat alles misging! De Wet van Murphy draaide op volle toeren.😱 Het was net als vandaag erg ruig herfstweer. Midden op de A2 bij Utrecht brak mijn voorruit in 100.000 stukken. (Toen kon dat...

Wil ik écht scheiden? Of wil ik de relatie niet meer, zoals deze nu is?

Houdt deze vraag je wakker: scheiden of blijven? Twijfel je over jullie relatie of ben je al verder en denk je aan scheiden*? Stel jezelf dan eerst deze belangrijke vragen. De antwoorden kunnen je namelijk nog wel eens verrassen: 1) Wil ik echt scheiden? Is dit...

Mijn traject Vitamine Liefde is niet zwaar, het is WAAR(heid)

Velen denken dat relatietherapie altijd zwaar is: janken, tissues en uitputtende sessies, ofwel: het begin van het einde. Ik zie dat totaal anders. Ja, er kan zeker een boze of verdrietige traan vallen. Natuurlijk. Maar er wordt ook veel gelachen hoor! En dat weet...

Iedereen maakt wel eens een grote fout.

Iedereen maakt wel eens een grote fout. Een leugen. Een geheim. Een vervaagde grens. Is dat erg? Soms niet. Soms wel. Maakt dat de liefde dan kapot? Nee, de liefde blijft, want liefde is enorm veerkrachtig. Maar vertrouwen… dat is iets heel anders. Vertrouwen breekt...

SHIT, JE KOMT NET TE LAAT OP ONS PAD.

Hij: Shit, je komt te laat op ons pad! Sharon: Nee hoor, dit is precies het juiste moment. Het begin van een gesprek vorige week (zoals dat vaker gaat). Hij voelt zich radeloos, weet niet meer wat te doen. Hij dreigt zijn vrouw kwijt te raken, hun gezin valt uit...